tisdag 13 november 2012

jag spekulerar hejvilt

Känslan som infinner sig när du bär omkring på något som du gärna skulle dela med någon annan men inte kan av en eller annan anledning.

Jag samtalade med min vän och mentor i livet, om livet. Vi pratade om hur vi formas av andra. Vi pratade om vilken rikedom det är att möta alla människor genom livet, allt de tillför.

Jag arbetar med mig själv och min sociala sida, möter på en och annan ny person nu och då. För ett tag sedan träffade jag någon. Vi samtalar om livet i allmänhet och personen säger jag tror du har för bråttom. Jag protesterade då men nu i efterhand tänker jag att det kan eventuellt ligga något i det. Jag är visuell. Jag har fantasi. De två egenskaperna i kombination kan få tankarna att snurra, gå händelser i förväg. Spekulera... Är karusellen väl igång snurrar den för fullt och är väldigt svår att stoppa.

Inga kommentarer: