torsdag 1 november 2012

Berikande som gett energi

Myntet har två sidor. En historia likaså. Det gäller att göra ett val, jag har just gjort mitt.

Jag har tidigare skrivit om vänners vara och icke vara. Alla som passerat under livet har tillfört något. Några för en kortare period, andra för en längre period eller för alltid.
Några har jag valt bort. Några har valt bort mig. Några har varit naturliga bortfall då vi växt ifrån varandra eller flyttat. Det viktiga är att ta till sig allt bra någon gett en. Bära med sig det och se det som något gott och berikande.

Det var en chock. Helt oväntat. Nattsvart för en stund men nej, så är det inte alls. Det är inget problem och skulle det vara det så är det framförallt inte mitt problem.

Ibland finns ingen förklaring, det är då vi måste göra ett val. Vi väljer själva hur vi vill se på det hela. Som något negativt och energikrävande eller som något berikande som gett energi. Jag väljer det andra alternativet.

Inga kommentarer: