torsdag 1 november 2012

Där var OFF-knappen

Ibland kan jag bli helt överraskad över hur människan fungerar. Vi blir aldrig fullärda, varje dag lär vi oss något nytt.

Jag vet med mig att jag måste få ur mig det jag bär på för att inte bli fullständigt galen. Effektivaste sättet är ett löppass men det är inte genomförbart alla gånger. När jag springer blir jag inte bara fysiskt utmattat, även psyket töms på överskottsenergi. Jag tror nämligen det är energi som jag inte får utlopp för som sätter igång tankeverksamheten, som gör att jag inte kan sortera tankarna. Gör att tankar och funderingar blandas i ett enda virrvarr. Jag blir förvirrad. Ibland förtvivlad.
När jag inte kan springa är det skrivna ordet ett bra verktyg för mig. Det räcker inte att tänka tankarna eller prata, jag måste skriva ner det, få ur mig det ordentligt. Ibland funderar jag på om det har med tid att göra. Skriver jag något kan jag gå tillbaka i texten, läsa och tänka över om jag formulerat mig så som jag verkligen tänkt.

Jag är tacksam över att jag har flera sätt att hantera situationer, händelser och allt annat vad det tänkas vara.

Inga kommentarer: