tisdag 15 november 2011

under ytan

Är ni medvetna om att när vi möter någon ny person och ska hälsa på denna har vi fullt upp med att skärskåda personen från topp till tå, det är anledningen till att vi ofta har glömt bort personens namn en liten stund senare. Skärskådningen i sig behöver inte vara något negativt, det är bara så vi fungerar...


Utifrån vad ögat ser formas tankar och funderingar. Det vi inte kan se är mer eller mindre omöjligt att förstå sig på. Ungefär som med små barn som leker tittut, när mamma/pappa gömt sig är de borta och överraskningen är total när de kommer tillbaka. Det som inte syns finns inte.


Du är glad, visar upp en fungerande fasad men vad finns egentligen under ytan...


Published with Blogger-droid v2.0.1

1 kommentar:

Malla sa...

Fast jag tror inte det är så det funkar för mig. När jag träffar en ny människa och ska hälsa så är jag fullt upptagen med att fila på HUR jag ska presentera mig för att itne låta fumlig, jag kan lika gärna ha glömt hur dom ser ut eftersom jag är så fokuserad på vad ajg själv gör :P

Ringer dig ngn dag när det jag har lite lugn och ro omkring mig! Kramen