lördag 19 november 2011

en utmaning

Jag har tidigare skrivit om affrimation och jag tror verkligen på det. Positiva tankar kan leda oss långt. Någon frågade om jag brukar säga till mig själv att jag är fin och att jag duger som jag är. Det är verkligen jätte svårt. Någon annan har sagt titta på dig själv i spegeln och ge dig själv beröm för något som du gjort bra. Det är lite lättare. Idag har jag har jag på sätt och vis kombinerat de två. Jag tittade på mig själv och tänkte du är faktiskt över 30 år och har aldrig tidigare varit i så bra fysisk form som nu, det är bra gjort. Samtidigt som jag tänkte de tankarna bestämde jag mig för att utmana mig själv. Nästa helg ska jag ta med sonen och bada. Jag badar inte men jag ska strunta i mina kroppsliga komplex och göra det för att han tycker det är roligt.

Inga kommentarer: