onsdag 2 november 2011

men sov

Jag blir så trött på mig själv. Jag är så trött i hela mig. När ska jag få sova en hel natt? Att somna på kvällen är inget problem, ögonlocken väger ofta bly och drömmarnas land är nära. Någon timme går och jag vaknar. Vrider och vänder mig. Blir stressad då jag vet att jag måste sova för att orka vilket i sig gör det omöjligt att somna. Det blir en ond spiral och ibland blir jag rädd för var den ska leda mig...

Jag hade ett samtal om detta med en vän. Jag berättade att enda gången jag egentligen sover är när jag sover borta. Jag vet inte riktigt vad det beror på men en teori är att jag slappnar av på ett annat sätt. Visst, jag vaknar men lyckas somna om. Jag har inga måsten. Min vän berättade att hon varit i samma situation men hon hade inget svar på varför eller hur länge det kommer pågå.

Något säger mig att det handlar om att känna sig trygg i sin ensamhet. Jag vet att jag har långt kvar till den känslan, något jag får arbeta med. Jag drömmer om att sitta ner i soffan och se en hel film, eller ett helt program. Jag kan sitta ner men har inget fokus. Jag blir stressad och det gräver i mig. Jag som tidigare älskat att läsa böcker, försvinna in i någon annans värld för en stund - det går inte. Jag klarar inte av mig själv och min ensamhet. Det är något som gräver i mig. Är det här orsaken till varför jag inte sover? Hur länge ska det vara såhär? När ska jag få vakna och känna mig utvilad? Känna att det varit en bra natt? Att det kommer bli en bra dag?

Jag behöver sova!!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Jenny. sa...

Men kan du sluta skriva om mitt liv ??!! ;) Nä men alltså jag brukar må likadant, speciellt när jag får i mig för lite energi, kroppen går på högvarv för att försöka kompensera. Men för dig kan det kanske vara ensamheten som spelar dig ett spratt. Hoppas det blir bättre, och att du får en trevlig helg !!