onsdag 23 november 2011

in i hjärtat

Jag är en funderare. Många är de timmar som jag ältat fram och tillbaka, hit och dit. Jag är en sån som gärna vill förstå men jag har fått lära mig att det inte finns svar till allt. Ibland får vi acceptera att det är såhär det ser ut. Livet är inte enbart en dans på röda rosenblad, ibland trampar vi på törnar. Törnar som lämnar blödande sår. Såren läker med tiden men ärren finns kvar... Jag läste några kloka ord som jag vill dela med mig av. Orden for rakt in i mitt hjärta och in i min själ och bosatte sig där. Ord som fick mig att stanna till och fundera, ord som är värda eftertanke.



Det finns alltid lite ärlighet bakom
"jag skojar bara"
Lite kunskap bakom
"jag vet inte"
Lite känslor bakom
"jag bryr mig inte"
och lite smärta bakom
"det är lugnt"...








I hate it when you make me laught
even worse when you make me cry...

1 kommentar:

Malla sa...

kloka ord det där ja!
har du internet nu igen? :D