torsdag 23 juni 2011

nit

Nej, det var ingen vinst. Total nitlott. Första ögonkastet var lycka. Nästa också. Men med mer och mer eftertanke så var det inte rätt någonstans. Känslan i kroppen sa nej.
Målet med min blivande lägenhet är att sonen ska ha möjlighet att gå utanför dörren utan att jag ska behöva springa honom hack i häl. Det ska vara ett tryggt ställe utan bilar som kör både hit och dit i tid och otid. Så var inte lägenheten jag tittade på.

Jag har ägnat morgonen till att ringa runt till hyresvärdar. Det finns absolut ingenting. Det kan förvisso bli ändring på det under nästa vecka, jag håller mitt hopp till det.

Jag pratade med min mamma. Du kan inte få allt du vill på en gång. Du blir så besviken när det inte blir så som du har tänkt säger hon. Undra om hon känner mig... Jo, jag är besviken och jag vill ha ordning, reda och kontroll. Nästa vecka tror jag är min vecka.

Inga kommentarer: