söndag 5 juni 2011

kvällens tankar

När kvällen kommer, och tröttheten med den, rasar delar av försvarsmuren. Tankar som jag annars gör allt för att hålla borta dyker upp. Sånt som jag försöker att inte tänka på. Saker som kan kännas jobbiga.
Jag är fortfarande i någon slags bubbla. Jag har inte gått vidare med mitt liv. Tillåter inte mig själv att vara svag. Tillåter inte mig själv att känna efter.
Ändå kommer tankarna på kvällen. Tankar som jag inte vill ta tag i. Inte vill tänka och reda ut.
Jag vet att tids nog kommer jag ta tag i alla tankar, mina känslor och mitt liv. Jag intalar mig själv att det blir så snart jag har mitt eget boende. Kanske dröjer det längre än så. Men ett som är säkert är att först och främst måste jag hitta tillbaka till mig själv igen.
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer: