tisdag 28 juni 2011

känslolös?

Jakten på bostad pågår fortfarande. Det känns som en omöjlighet men jag vet att snart, snart är det min tur. Ringandet fortsätter. Vilken tur att jag har en otroligt trevlig telefonröst...

Jag har lärt mig något nytt. Som vanligt har jag frågat runt hos både nära och kära. Försökt hitta ett svar. Försökt förstå en känsla. Kan man överhuvudtaget förstå en känsla? Jag och en vän pratade och jag beskrev allt jag tänkte, plötsligt utropar hon; DÄR har du det! 
Att skilja på känslor och känslor är inte det lättaste. Är det riktiga känslor eller är det känslor jag målat upp i mitt inre? Känslor som jag vill ska vara där för att det vore bra och gör att jag mår bra. Jag upplever att jag är lyckligare och gladare nu. Det finns inget jag saknar från mitt tidigare liv, eller är det bara mina målade bilder som gör att jag får den känslan? Hur vet jag? Jag vill förstå!

Jag tror jag är känslomässigt utsvulten.

Inga kommentarer: