måndag 13 juni 2011

frågor och svar

Mitt vanliga jag vill oftast och jämt ha svar på frågor. Det vill mitt nya jag också. Jag vill veta och jag vill förstå. Har jag fastnat i något kan jag inte riktigt släppa taget före jag hittat svaret. Jag springer runt i samma ekorrhjul och nöter. Många svar har jag fått under livets gång. Många frågor har jag ältat både en och sju gånger. Många svar har jag fått senaste tiden.

Ett orosmoment är framtiden. Hur kommer min framtid att formas? Kommer jag träffa någon och vem är det i så fall? Nej, jag är inte mottaglig just nu och det accepterar jag. Jag har inte bråttom någonstans. Det brinner inte i knutarna. Jag vill bara förstå. Jag vill veta och ha kontroll.

Speciellt två vänner har sagt till mig du kommer bara att veta. Jag tycker det låter väldigt spännande. Bara veta där och då. Men jag vill förstå...

Att jag målar upp en väldigt verklighetstrogen bild i mitt inre med både konversationer och händelser, det är bara jag. Förståndet säger en sak, hjärtat något annat. Men jag tror att jag i alla fall vet något...

Inga kommentarer: