tisdag 30 april 2013

Ett oväder inom mig

Om vädret kan vara orsak till dåligt humör har dagens aprilväder verkligen gjort sitt.

Jag tycker om att vakna när solens strålar söker sig in i sovrummet. Idag var det grått, mörkt och regnigt. För att förstärka det hela kom vädergudarna på att de mitt i allt skulle slänga ner några nävar "lapphandskar" och då försvann mitt humör totalt.

Att jobba är bra, jag får lämna min person och gå in i min profession. Dagen led mot sitt slut, energin inom mig dalade.

Om någon gör en glad, får en att må bra på alla sätt, varför räcker inte det? Jag saknar och längtar efter honom samtidigt som jag inte får. Jag har tagit beslutet och nu hållet jag på att tappa honom totalt. Det gör mig ont. Jag vill samtidigt som jag vet att jag inte kan. Jag är inte redo, jag är inte där. Jag vill både ha kakan och äta den men jag kan inte. Jag kan inte utsätta honom för det igen, jag kan inte leva med att göra honom olycklig ännu en gång. Varför? När ska jag bli hel igen, få tillbaka förmågan att älska?

Inga kommentarer: