tisdag 2 april 2013

"Tänk om..."

Jag är den första med att gå i god för att inte lägga ner energi på det du inte kan påverka. Ändå sitter jag här. Hjärtat dunkar både snabbt och hårt. Oron i magen gräver. Paniken börjar göra sig påmind.

Jag kan bli besviken på mig själv när jag märker att jag blir en person jag inte vill vara. I efterhand tänker jag "tänk om..."

Om jag skulle sammanfatta alla mina "tänk om" får jag mest troligt ihop en väldigt tjock bok. Om jag skulle sammanfatta alla mina funderingar skulle boken kunna liknas med lagboken, paragrafer hit och paragrafer dit, allt i en salig blandning där det står läsaren fritt att tolka...

Jag tycker inte om när jag påverkas av yttre faktorer. Jag tycker inte om att känna mig maktlös. Jag tycker inte om när jag hamnar i tunnelseende. Jag tycker inte om när allt blir svart. Jag tycker inte om när jag stöter på min akilleshäl. Jag tycker inte om när jag ser fler hinder än lösningar.

Jag trodde jag passerat det här. Att jag tagit mig vidare. Det gör ont när jag backar i mig själv. När grunden jag byggt inte var så stadig som jag trott. Fokus. Jag måste tillbaka till mitt fokus. Sätta upp mål och delmål. Små korta steg, ett i taget.

Inga kommentarer: