söndag 10 februari 2013

När hjärtat inte gör som huvudet säger.

Jag kämpade länge med att hittat tillbaka. Att lära mig förstå vad mitt inre signalerade till mig. Vad betyder det? och Hur känns det? var länge mina standard frågor.

Min största rädslan att tappa bort mig själv igen. Känna att jag inte är den person jag egentligen är. Inte kunna ta hand om mig själv på ett bra sätt. Kan jag inte ta hand om mig själv kan jag inte ta hand om någon annan.

Jag är inte säker på att jag någonsin kommer att förstå fullt ut men jag försöker lyssna till mig själv. Göra det som är rätt. Många gånger kommer tvivlen, har jag gjort rätt val?!? En vän sa nyligen när jag tvivlade att jag skulle försöka hitta tillbaka till känslan jag hade när beslutet togs, där har jag svaret.

Svaret. Jag tycker inte om svaret. Huvudet säger en sak, hjärtat något helt annat. När, var och hur ska de någonsin kunna samsas?




Inga kommentarer: