söndag 17 februari 2013

En stekpanna i skallen skulle vara något

Jag brukar inte svära, det ligger inte för mig, men just nu är jag fruktansvärt arg på mig själv och skulle jag vilja dra en lång ramsa. Jag skulle vilja dänga en stekpanna i skallen på mig själv i hopp om att få bort "tilten" som råder.

Jag har tidigare skrivit om vågträsket. Hur jag vägde mig varje kväll för att räkna ut vad vågen skulle visa morgonen därpå. Jag tänker inte gå djupare in i det just nu, det enda vågen visar är siffror, siffror som inte säger något i sig. Jag vet med mig att jag inte ska äga någon våg. Jag vet att jag inte får mixtra med maten i något avseende för då slår det slint.

Hur som haver, allt har att göra med självkänsla så jag misstänker jag är i en downperiod trots att jag egentligen tycker att jag mår ganska bra just nu.
För ett tag sen fick jag för mig att ställa mig på vågen som finns på mitt gym, det var där och då allt började... Nu sitter jag och letar fel på mig själv, funderar vad jag kan göra bättre, vad jag kan förändra hos mig själv. Samtidigt ser jag, jag vet att jag inte är tjock någonstans ändå tar det energi av mig. Fruktansvärt störande!!!

Så vad vill jag ha sagt? Jo, gå inte emot dina egna principer. Det finns en anledning till varför du har de. Jag gjorde fel mot mig själv och nu måste jag backa i mina framsteg för att vakna igen. Få bort dimman som råder för att se klart igen.

Inga kommentarer: