torsdag 19 juli 2012

Vi måste våga för att vinna

Människan är komplex, svår att förstå sig på. Människor påverkas av varandra, ibland mer än vi tror.

Tänk på en stund i livet när du mått fantastiskt bra. Människor du tycker om, stämningen, alla pusselbitar på plats just där och då. Du vill att känslan ska vara för alltid.

Kanske kan du leva på känslan ett tag, följa med vågen till väckarklockan ringer. Den grå vardagen kommer som ett slag i ansiktet. Du vaknar till ordentligt. Plötsligt sitter du i din ensamhet och börjar fundera. Analysera. Var det den verkliga sanningen eller var det bara din sanning? Du analyserar, hittar både lösningar och problem.

Mitt liv skiljer sig från ditt liv. Ditt liv är ett helt annat än mitt. Våra ryggsäckar är fyllda med helt olika saker.

Det var någon som sa till mig att jag som bromsar. Det kan vara så. Vet jag vad jag vill? Jag är både feg och rädd, vet inte om jag vågar samtidigt som jag vet att vågar jag inte kan jag omöjligt vinna.

Inga kommentarer: