söndag 1 juli 2012

I'm beautiful in my way

Vi måste alla i första hand se efter vårt eget hus.

My mama told me when I was young
We are all born superstars

Efter separationen. När jag fick distans till allt som hänt och mig själv. Under tiden jag tappade bort mig själv. Hela vägen upp till ytan igen. Alla tankar och funderingar jag haft. Beslut jag har tagit. Omvärderingar jag har gjort.
Jag är en annan person idag.

"There's nothing wrong with loving who you are"
She said, "'Cause he made you perfect, babe"

Jag har varit totalt känslokall, haft ett hjärta av sten. Skyddat mig själv genom att inget känna. Stängt in mig i en egen liten värld där ingen eller inget kunde nå mig. Det fungerade då.

Jag har kämpat med mina känslor. Letat länge och försökt förstå. Jag har hittat känslorna och känner mycket, ibland för mycket. Jag virar in mig i allt jag känner och vet inte alla gånger riktigt hur jag ska hantera det.

Jag har lärt mig att skydda mig själv på ett nytt sätt. Jag behöver inte längre stänga av vad jag känner. Jag har andra sätt att hantera det. Jag kan avsluta saker när jag känner att det är fel. Jag viker inte längre undan för mig själv.

I'm beautiful in my way
'Cause God makes no mistakes
I'm on the right track, baby
I was born this way
Don't hide yourself in regret
Just love yourself and you're set
I'm on the right track, baby
I was born this way

Inga kommentarer: