onsdag 1 februari 2012

Varför ilska?

När jag går in i ett rum känner jag direkt av stämningen och påverkas mer eller mindre av den. Är alla glada och uppåt smittar det av sig på mig, är det tryckt stämning blir jag obekväm och det känns som jag vill göra mig osynlig.

Just nu handlar mycket i mitt liv om energi och jag funderar mycket runt det. Att vara glad ger energi. Att vara kär ger massor av energi. Positiv energi ger mer än det tar. Att vara arg och ledsen tar massor med energi. Den negativa känslan tar mer än den ger.

Med det sagt tänker jag såhär, om jag skulle välja att vara arg på en person, och nu menar jag riktigt förbannad, skulle det vara för att personen i fråga betyder mycket för mig. Jag kanske inte har accepterat mina egna känslor förrän det är för sent. Istället för att tänka igenom var jag egentligen står tar jag den lätta vägen ut, väljer ilska och trycker bort personen från mitt liv. Tyvärr är det så att verkligheten alltid kommer ikapp oss, det tar bara mer eller mindre tid.

Än en gång, prata, stöt och blöt, vänd och vrid till ni får frid.

Inga kommentarer: