tisdag 31 januari 2012

Spegel spegel på väggen där

Jag kanske har en snedvriden bild av mig själv men när jag ser mig i spegeln känner jag mig nöjd. Jag är 160 cm lång och vågen säger 48 kg. Jag vet att jag är väldigt smal men jag trivs. BMI är inget att lita på men bara för protokollets skull så säger mitt BMI att min vikt är normal.

När jag för första gången i mitt liv äntligen känner att min spegelbild ger mig det jag vill ha klankar kända och okända istället ner på min kropp. Varför är det så? Varför kan alla inte bara glädjas med varandra? Jag förstår inte och jag vill förstå.

1 kommentar:

Jenny. sa...

Som du säger så låter inte vikten så farligt låg, men visst är det tråkigt när folk måste kommentera det hela tiden. Huvudsaken är väl att man mår bra och är glad i ögonen ??!! Men är du verkligen bara 160, jag tyckker du ser mkt längre ut i mitt huvud. =).