fredag 6 januari 2012

små små ord

Ibland blir obalansen i ens inre väldigt tydlig. Små små saker som påverkar hur man mår. Små små saker som gör att den ljusa dagen förvandlas till en grå, trist och nedstämd dag. Jag tror inte människan förstår hur otroligt ont ett ord eller ett tonfall på rösten kan göra. Nu sitter jag och försöker intala hela mitt inre att jag väljer att inte lägga energi på det som hänt. Jag väljer glädje. Men det är svårt. En del människor påverkar en mer än andra. Personer som känns viktiga i ens liv. Jag brukar säga att jag väljer umgås med de personer som ger mig energi. Ena stunden kan jag intala mig själv att jag borde välja bort denna person från mitt liv, så som jag gjort med andra som tagit mer än de gett, men det går inte för på något sätt ger den här personen mig så otroligt mycket. Tyvärr tror jag inte personen förstår och jag kan uppriktigt säga att jag har inte ansträngt mig för att berätta. Många gånger har jag försökt men det är svårt att öppna upp sitt inre då jag vet att jag genast blir mer sårbar. Jag vill inte bli sårad. Jag vill inte såra. Svaret på vad som är det rätta finns inom mig, jag måste bara acceptera det först. Jag måste välja min väg, var jag ska gå och se framåt.

Inga kommentarer: