tisdag 15 januari 2013

En dag

Ibland kommer känslan bara över mig. Som från ingenstans tar den över mitt inre, hela min existens. Känslan av att inte räcka till på alla möjliga plan.

Jag jobbar med mig själv. Jag jobbar med mitt inre. Jag vet att det många gånger är självkänslan som sviker. Ibland kan jag hantera det, vet vilken orsak som ligger bakom. Andra gånger vet jag inte alls vad det beror på, då kan det bli riktigt jobbigt.

Att inte räcka till. Att inte duga så som jag är. Prestationer som sviker, känslan att andra är så mycket bättre än jag. När det inte blir så som jag tänkt, när något eller någon sätter käppar i hjulen - ibland är det jag själv som lägger dit käpparna. Jag ser motgångar istället för möjligheter.

Problem är till för att lösas och en dag kommer jag att vara säker på mig själv, inifrån och ut, då kommer jag springa efter möjligheternas väg. Jag kommer sväva över varje hinder för att jag kan. Jag kommer göra det för att jag tror på mig själv, i alla lägen. En dag!!!

Inga kommentarer: