måndag 1 augusti 2011

Spegelbild

När jag ser mig själv i spegeln ser jag en tjej som oftast försöker ser livet från den ljusa sidan. Jag tror gott om andra, jag tolkar många gånger in något positivt i det som händer runt omkring mig. Kanske är jag lite naiv samtidigt som jag vet att jag har huvudet på skaft.

Min spegelbild ger mig många olika bilder av mig själv. Ibland blir jag lite rädd för mig själv, vet inte riktigt vilken bild som är den rätta. Det är ungefär som att stå i ett vägskäl och inte veta vilken väg som leder en rätt. Jag har hittat ett nytt sätt att handskas med dessa känslor och hjärnspöken. Springa är min grej. Det är fysiskt utmattande, tankarna rensas och det som är av störst betydelse är det som jag hanterar. Många gånger när jag kommit tillbaka helt utmattad och slut finns där också ett svar.

Jag tror även på att ställa frågor till berörda personer. Oftast ger det bästa svaren. En möjlighet att tillsammans lösa mysterium eller otydligheter på ett eller annat sätt. Det är min melodi, oavsett vad spegelbilden visar.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: