fredag 12 augusti 2011

du får inte....

Du som får mig att må bra. Du som gör mig glad. Du som kan konsten att öppna mitt hjärta av sten. Du som får mig att prata.

På skoj tog du dig in i mitt liv. Vi skrattade och hade roligt tillsammans. Samtalen blev fler och fler. Jag tror vi klarat av de flesta samtalsämnena. Så kom antydningarna. En liten pik här, en liten hint där. Du gick fram, jag backade bak. Nästa gång gick jag fram och du backade bak. Sådär höll vi på ett tag. Idag vet jag inte var vi står.

Vi har pratat om murar. Murar kan vara bra, murar kan förstöra. Du har rivit några av mina. Jag vet inte om du förstår vad du gjort med mig. Jag vet inte om du förstår att jag verkligen bryr mig om dig, precis så som du är.

Jag hade behövt dig ikväll. Höra dina ord. Känna din vänlighet. Du fanns ingenstans. Du fanns inte där.

Du får inte knacka på min dörr, om du inte är beredd att komma in. Du får inte göra om mitt namn och börja kalla mig för din. Du får inte vandra på min väg, utan att visa mig ditt mål. Inte stjäla av min godhet för att fylla upp ditt hål.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: