måndag 5 december 2011

my body and soul

Det är inte ofta jag blir arg och det är jag inte nu heller men jag är aningens upprörd. Med jämna mellanrum får jag höra du är så liten, du tränar så mycket, du förstår väl att jag är orolig... Ok, det kan vara så att det ligger något i det och att de är oroliga för mig men låt oss säga att det varit tvärt om. Tänk om jag gått upp i vikt och skippat träningen, hur många skulle då kommentera sin oro? Fettma är ändå en av de mer ohälsosamma sjukdomarna som finns och som i sin tur kan leda vidare till bla diabetes etc etc.

Jag är normalviktig sett till mina 160cm. Tro mig jag vet, har har kollat. Äntligen trivs jag ganska bra när jag ser mig själv i spegeln. Jag har tränat och skulpterat min kropp så som jag vill ha den. Jag kanske är liten men ändå precis lagom. Min fundering är dock om det är i sin ordning att kritisera någon annans kropp och om man gör det, vad ligger egentligen bakom???

1 kommentar:

Malla sa...

nej! det är inte rätt. måste skriva om det idag tror jag. kram